OM MEG
Hei,
Hjertelig velkommen til Markedsansvarlig!
Mitt navn er Tine Kvithyll og jeg startet Markedsansvarlig i 2018, for å hjelpe små- og mellomstore bedrifter med stort eller smått innen markedsføring.
Siden 2009 har jeg bygget opp en bred erfaring innen både strategi, visuell kommunikasjon og operativ markedsføring. Den kompetansen kan du dra nytte av på ulike måter. Markedsansvarlig AS tilbyr å:
- hjelpe deg
- lære deg
- gjøre for deg
HJELPE DEG:
Hvis du trenger hjelp til å komme i gang eller booste din egen markedsføring, så kan en strategi-workshop være noe for deg.Med dagens digitale muligheter blir kundene overlesset av bedrifter og produkter som kjemper om oppmerksomheten deres. Dermed er det helt avgjørende at kommunikasjonen er tydelig og relevant for målgruppen – eller aller helst kjernekunden/personaen. “Hvis du snakker til alle snakker du til ingen.” Så hvem er drømmekunden, hvilke problemer sitter du med løsningen på, hvordan og hvor bør du kommunisere med kunden? Alt dette og mer vil gjennomgås på workshopen – med utgangspunkt i din bedrift og ditt marked. Etterpå vil du oppleve at markedsføringsjobben går lettere og du får bedre effekt av tiden og pengene du bruker på markedsføringen.
LÆRE DEG:
Jeg ønsker også å hjelpe deg ved å dele tips, kunnskap og verktøy du kan dra nytte av i jobbhverdagen din. Jeg tror nemlig på kunnskapsdeling! Vi må alle starte et sted og vi kan alle bli flinkere, så hvis jeg kan gjøre hverdagen din litt lettere og markedsføringen din litt bedre, så vil bedriften din gjøre det bedre og Norges økonomi blir bedre. Som jo også er fint for meg selvfølgelig. Så om det er noe innen markedsføring du lurer på så må du ikke være redd for å ta kontakt, så skal jeg svare så godt jeg kan!
GJØRE FOR DEG:
Jeg kan hjelpe deg med både enkle og mer avanserte nettsider, kampanjemateriell, e-postmaler, digital markedsføring osv. På grunn av mine mange års utdanning, kursing, erfaring og lidenskap innen markedsføring, så er det naturlig at både jeg og resultatene av arbeidet jeg gjør er effektive. Men flere av tjenestene jeg tilbyr kan også du lære deg å utføre. Derfor tar vi alltid en vurdering på hva som er mest lønnsomt for deg: skal du bruke ressurser på å utføre oppgaven selv eller er det mer lønnsomt for deg å bruke tiden på din egen jobb og hyre inn meg til produksjon eller operative tjenester?
BAKGRUNN:
Jeg har en bachelor i økonomi og administrasjon, med spesialisering i markedsføring, fra HiST. Siden 2009 har jeg jobbet med markedsføring i Cosmedic AS, både strategisk, kreativt og operativt – og jeg elsket jobben min! Men i 2018 hoppet jeg på drømmen min om å hjelpe flere små- og mellomstore bedrifter med markedsføring.I min forrige jobb møtte jeg mange lidenskapelige bedriftseiere, som la kropp og sjel i jobben sin. Og da brant jeg etter å hjelpe dem med å gjøre markedsføringen mer effektiv. Slik at de kunne bruke mer tid på å gjøre det de elsker, i tillegg til å bruke mindre tid på mer effektiv markedsføring. Og så ble brannen etter hvert til Markedsansvarlig, hvor jeg hjelper til med strategi, webdesign, digital markedsføring, grafisk arbeid eller operative oppgaver.Jeg elsker å bruke hele kompetansen min, så selv om jeg hyres inn for å produsere en diskplakat, så får man med økonomen og strategen på kjøpet. (Dermed er kanskje ikke jeg den beste samarbeidspartneren for deg dersom du ikke ønsker gratis tips, ideer eller råd.)
KVALITET OVER
KVANTITET:
Cosmedic jobbet jeg med gode merkevarer av høy kvalitet innen hudpleie, skjønnhet og medisinske behandlinger. Kundene var hudpleiesalonger, skjønnhetsklinikker, frisørsalonger og noen av Skandinavias største nettbutikker. Jeg har i tillegg erfaring fra å ha jobbet i klesbutikk og skobutikk, men også de andre bransjene i kategorien livsstil interesserer meg veldig. Personlig har jeg troen på kvalitet over kvantitet og det er også den mer kvalitetsbevisste målgruppen jeg har best kjennskap til gjennom min arbeidskarriere. Kvalitet over kvantitet er også det jeg har troen på når det gjelder markedsføring. Jeg har i tillegg en forkjærlighet for “inbound”-metodikken, som veldig enkelt forklart går ut på å tiltrekke deg kunder ved å være nyttig, hjelpsom og å begeistre dem i stedet for å forstyrre kunden mens den egentlig forsøker å gjøre noe annet. (Eks. Har du noen gang sett en DIY (do it yourself)-video på YouTube? Da er DIY-videoen inbound marketing mens annonsen før DIY-videoen er outbound marketing. Dvs. DIY-videoen har du oppsøkt, mens annonsen forstyrrer deg ved å forsinke din mulighet til å se DIY-videoen.) Når det er sagt så finnes det også en del bra outbound marketing, men det koster temmelig mye mer både å lage og distribuere enn inbound marketing.
Guy Kawasaki har et kjent sitat som sier: “If you have more money than brains, you should focus on outbound marketing. If you have more brains than money, you should focus on inbound marketing”. Så om du ikke har et stort markedsføringsbudsjett, så betyr ikke det at du ikke kan markedsføre deg selv. Du må bare gjøre det litt smartere!
GRATIS KONSULTASJONSTIME:
Før et eventuelt samarbeid byr jeg på en gratis konsultasjonstime for å kartlegge hva du trenger hjelp til og om vi er en god match.
Send meg en e-post for å avtale time (OBS! kun 4 tilgjengelig per måned): tine@markedsansvarlig.no